Maastricht 27-09-09

Op zondag 27 september ging het richting Maastricht voor onze eerste buitenlandse show.
Het was een kleine hal, we zaten allemaal een beetje op elkaar gedrukt, maar de ringen waren nog vrij groot.
Er waren in totaal 32 Salukis (wat best veel is) en de keurmeester was mr. Hagstedt (S)
De salukis werden als laatste ras gekeurd, dus moesten we toch tot 15.00 wachten eer het onze beurt was.
In de open klasse waren er 6 teefjes ingeschreven.
Door mijn stem te verheffen telkens we moesten lopen, hield Diva haar staart mooi naar beneden.
Ik vond dat ze zeer goed geshowd had. We werden laatste met een Goed! Dat hebben we nog nooit gehad, en ik was zwaar terleurgesteld.
Hij gaf alleen de 2 eerste een U, daarna 3 ZG en ja als je met 6 bent, krijgt de laatste een G
De commentaar was het volgende: " Feminin, balanced proportions, but much to upright in front.
Strong back, enough dept of body. Firm hindquaters, moves OK from the side.  But is very unsawd in front coming and going.
Excellent condition."
Dus, al bij al vindt hij Diva’s voorpoten te recht.
Een vriend-fokker probeerde mij een beetje op te beuren, dank je Hans, dat had ik echt nodig.
Hij vertelde mij wel, dat als ik ooit een nestje met Diva zou hebben, dat de pups dan ook dat probleem zouden hebben.
Daar heeft hij gelijk in. Daar gaat mijn droom…
Misschien moet ik mij een 2 de pup aanschaffen die echt voor show kan dienen?
In ieder geval, ik vind mijn meisje de mooiste en liefste van al
 

Eén reactie to “Maastricht 27-09-09”

  1. dat is ook zo hoor

Geef een reactie

