Vakantie aan zee

Vorige week zijn we naar De Haan aan zee geweest en ons meisje mocht mee op vakantie.
Ze heeft zich keurig gedragen. Als we gingen wandelen, als we gingen eten en op het appartement.
Soms sloegen haar hormonen wel op hol bij het zien van (vooral kleine) hondjes. Wat wil je, ons meisje was loops.
 
Dinsdag besloten we om bij Middelkerke ons meisje eens los te laten. Daar zijn honden heel het jaar toegelaten en er is een hoge dijk waar ze niet zomaar weg kunnen.
Alles ging goed, ze bleef mooi in een cirkel rond mij lopen en kwam naar me toe.
Een beetje verder, tegen de pier zat een grote groep meeuwen. Ik liep er naartoe en zei tegen Diva: pak ze. Dat had ik dus niet moeten doen!
Toen ze de meeuwen in de gaten kreeg begon ze te lopen en te lopen: zo snel had ik haar nog nooit gezien. Wij dachten dat ze aan de pier wel zou stoppen. Niet dus!
Ze sprong op de pier en zette de achtervolging in op de pier richting zee. Stephane liep achter haar aan en ik maar roepen in paniek.
Uiteindelijk was ze helemaal in zee gesprongen en alleen haar staart was nog maar te zien. Ze kwam terug naar Stephane.
Mijn hart klopte in mijn keel, dit had verkeerd kunnen aflopen: ze had zich tegen de stenen op de pier kunnen bezeren of erger…
Hierna hebben we haar niet meer los laten lopen.
Eigenlijk mijn eigen fout, ik had haar niet moeten zeggen: pak ze!
Weeral een lesje geleerd.
Verder hebben we veel gewandeld en ik denk dat ons meisje zich goed heeft geamuseerd.
Ik ook trouwens!

Geef een reactie

