13-12-08 show Genk

Het sneeuwt hier niet veel, maar als er dan al iets valt is dat voor Diva geweldig: spelen maar!
Op dinsdag 9-12 is ons meisje voor de eerste maal loops geworden. Nu moet ik goed bijhouden wanneer ze voor de tweede keer loops wordt zodat we een beetje kunnen plannen voor een nestje in de toekomst…
 
Gisteren zijn we naar de Show in Genk geweest. Het was weeral vroeg uit ons bedje en het was zeer koud buiten.
Het binnengaan ging vrij vlot en we waren er iets na 8.00. Toch was er al niet veel plaats meer aan onze ring, ring 10. Die was trouwens zeer klein en stond tussen 2 andere ringen. Al vlug vond ik een plaatsje tussen enkele Greyhounds en een Afgaanse windhond.
Warm was het er ook niet, het tochtte van alle kanten.
Er waren in totaal 20 Salukis ingeschreven en de keurmeester was dehr. Z. Brankovich (RS)
Diva deed voor de eerste maal mee in Tussenklasse of Intermedium (voor honden van 15 tot 24 maanden) In deze klasse waren er 1 reu ent 2 teven ingeschreven. Ik had al direct door dat ons meisje niet zou winnen want onze concurrente was Gathibiyya Djaal Lhilal, enkele maanden ouder en zij is jeugdkampioen en al 4 keer geclassifeerd voor Crufts  in Engeland.
Enfin, zoals altijd zouden we ons beste beentje voorzetten, je weet maar nooit.
Onze keurmeester moest vele rassen keuren, maar gelukkig begon hij om 10.00 met de Salukis.
Diva deed het zeer goed, al moest ik 1 keer zeggen: staart ( zij loopt graag met haar staart omhoog en bij de keuringen mogen Salukis dit niet doen)
Ze kreeg een tweede plaats met een Zeer Goed.
Tussen de keuringen door ben ik aan de keurmeester gaan vragen waarom ze maar een ZG gekregen heeft. Hij zei dat haar ellebogen en polsen nog te los zijn. Maar hij zei : geen probleem Salukis zijn pas volgroeid op 3 jaar. Hij zij ook dat ze een brede schedel had maar dat dat ok was, ze is van het oude type. (het nieuwe type saluki heeft een smaller hoofd)
Andere saluki mensen zeggen mij dat ik met Diva moet gaan fietsen om dit probleem om te lossen.
Ik heb veel tips gekregen van andere salukimensen en het was een leuke dag.  Nog wat lekkers gekocht voor mijn meisje en om 15.00 zijn we richting huis vertrokken.

Geef een reactie

