Clubshow SCB

Vandaag was het de clubshow van de Saluki Club Belgium in het fort van Merksem.
In totaal waren er 51 honden ingeschreven. De keurmeester was Dhr. Wim Wiersma (NL)
Na een half uurtje in de mist verkeerd te hebben gereden, kwam ik eindelijk in het Fort van Merksem aan. Wat jammer was, was dat er nergens een pijl of afbeelding te vinden was van de SCB. Want er zijn immers verschillende gebouwen in dit recreatiedomein.
Toch vond ik vrij vlot waar we zijn moesten. De sfeer was tof en het weer was prachtig.
Voor de middag waren er de keuringen van de reuen en dan was er een koude schotel om te nuttigen.
Na de middag waren de teven aan de beurt. Daar ik nog altijd last heb van mijn voeten en ik niet volluit kan lopen nam Jessica de taak op haar om Diva te showen.
Er waren 5 teven ingeschreven waarvan er eentje niet aanwezig was, dus uiteindelijk waren ze met 4.
Diva deed haar best, het was de eerste keer dat ze met Jessica liep en ik vond dat zelfs zonder training ons meisje haar best deed.
Diva werd 4 de, maar ik ben toch tevreden want ze kreeg een U (uitmuntend) Zoals iedereen kreeg Diva een beoordeling van de keurmeester:
"13 maanden, prachtig jonge toch elegante vrouwelijke teef. Mooi hoofd, goede expressie, goed oog+oor+gebit
Van flink formaat-goede verhoudingen, prachtige lange hals-in balans zijnde hoekingen. Voldoende borstdiepte voor leeftijd- goede toplijn.
Prachtig ontwikkelde achterhand- goede benen+ polsen en voeten. Prima staartaanzet- goede staarlengte. Gaat van opzij gezien met veel allure, uitgrijpende+ stuwende pols.
Helaas in front erg los, mooie vacht. Uitmuntende ringpresentatie
Prettig karakter"
 
Als dat geen goede beoordeling is!
Bedankt Jessica, Sibylle en SCB voor deze toffe dag.

Geef een reactie

