23-08-08 Sint-Romboutscup Mechelen

Het is zover: vandaag lopen we show in Mechelen.
Vorige week zaten we een weekje aan zee. Aangezien er geen honden op de camping mogen, is Diva bij haar zusje, oom en tante bij onze foktster gaan logeren.
Ze had het daar reuze naar haar zin. Gisterenavond zijn we haar terug gaan halen, ik heb haar hard gemist. s’Avonds  heb ik haar een bad gegeven zodat ze er op show piekfijn uitziet.
OM 6.45u opgestaan, alles in de auto gezet en hop, naar Mechelen.
Het toffe aan deze show is dat deze georganiseerd wordt door onze showtraining Kvsr en dat ik overal wel bekend volk tegenkom.
Er doen in totaal 12 Saluki’s mee.
Voor de keuringen beginnen, kan Stephanie nog even met Diva oefenen.  Om 10.00u beginnen de keuringen.
Eerst worden de Afgaanse windhonden gekeurd en dan om 11.10u is het al aan de Saluki’s.
De keurmeester is Italiaans en noemt dehr. Balducci Francesco .  Hij raakt de honden nauwelijks aan, alleen de tanden worden bekeken.  Hij kijkt vooral naar het gangwerk van de honden.
Diva wordt de beste jeugdhond en krijgt een Uitmuntend.  Ok, ze was maar de enige hond in de jeugdklasse, maar ze is eerst!
Ik ben superfier op mijn meisje!  Ze heeft dat supergoed gedaan.
Om 15.30u beginnen de erekeuringen. Dwz. dat de beste honden van alle rassen en alle klassen hieraan meedoen.  Ik weet niet juist hoeveel jeugdhonden meededen, maar het waren er veel.
Opnieuw deed Diva haar uiterste best. Er worden 8 honden uitkgekozen en uit die 8 worden de beste 3 dan gekozen. Ons meisje werd niet gekozen, maar ik ben echt wel fier op haar. Misschien zie je het op de foto’s maar ik bibberde verschrikkelijk (van de stress).
Moe en voldaan keerden we terug naar huis.
Morgen is het een speciale dag: dan wordt ons meisje 1 jaar!Feest
 

Geef een reactie

